Zasady sprzedaży tradycyjnej, internetowej oraz poza lokalem firmy (2 dni): 11-12.06.2018r. godz. 10-17.00

Zasady sprzedaży tradycyjnej, internetowej oraz poza lokalem firmy (2 dni): 11-12.06.2018r. godz. 10-17.00

Program szkolenia

Umowa sprzedaży w obrocie profesjonalnym i konsumenckim.

  • strony umowy (definicja konsumenta),
  • forma umowy,
  • sposób zawarcia umowy,
  • ogólne warunki umów,
  • wzory umów i regulaminy,
  • niedozwolone klauzule umowne przy sprzedaży konsumenckiej.

Treść umowy sprzedaży.

  • przedmiot umowy,
  • cena,
  • termin płatności,
  • jakość świadczenia sprzedawcy,

Szczególne rodzaje sprzedaży.

  • sprzedaż na raty,
  • sprzedaż z zastrzeżeniem własności rzeczy sprzedanej,
  • sprzedaż na próbę,
  • sprzedaż z zastrzeżeniem zbadania rzeczy przez kupującego,
  • główne obowiązki sprzedawcy,

Sprzedaż tradycyjna.Sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa i sprzedaż na odległość.

  • główne obowiązki sprzedawcy,
  • opłaty przy umowie sprzedaży poza lokalem przedsiębiorstwa i sprzedaży na odległość,
  • odpowiedzialność za przesyłkę,
  • miejsce spełnienia świadczenia,
  • odstąpienie od umowy
  • skutki niepoinformowania o prawie odstąpienia od umowy,
  • termin do odstąpienia od umowy,
  • forma odstąpienia od umowy,
  • formularz odstąpienia od umowy,
  • obowiązki sprzedawcy związane ze zwrotem zakupionej rzeczy,
  • obowiązki kupującego w zakresie zwrotu rzeczy,
  • koszty związane ze zwrotem zakupionej rzeczy,
  • wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy.

Skutki niewykonania i nienależytego wykonania umowy sprzedaży.
Odpowiedzialność z tytuły rękojmi, gwarancji oraz niezgodności towaru z umową.

  • reżimy odpowiedzialności,
  • skutki podstępnego zatajenia wady przez sprzedawcę i zapewnienia, że wady nie istnieją,
  • terminy zbadania rzeczy i zawiadomienia o wadzie przez kupującego,
  • terminy wygaśnięcia uprawnień kupującego,
  • obniżenie ceny,
  • odstąpienie od umowy i jego skutki,
  • częściowe zużycie rzeczy,
  • wymiana rzeczy wadliwej na wolną od wad,
  • sposób i termin wymiany towaru,
  • naprawa rzeczy, sposób naprawy,
  • żądanie demontażu rzeczy i ponownego jej zamontowania,
  • koszty naprawy, wymiany, demontażu, ponownego montażu towaru,
  • skutki niewykonania ww. czynności przez sprzedawcę,
  • zwłoka sprzedawcy z odebraniem wadliwej rzeczy od kupującego,
  • regres sprzedawcy wobec dostawcy wadliwego towaru,
  • dopuszczalność i zakres umownej zmiany odpowiedzialności,

Odpowiedzialność za produkt niebezpieczny.

Metody szkolenia

Mini wykład z prezentacją, ćwiczenia na wybranych przykładach

Prowadzący szkolenie

Julia Kalamat